Selkenevää... olen onnellinen

Nyt on viikko aikaa silmieni lasik-leikkauksesta ja eilen kävin silmälääkärin luona ensimmäisessä lopputarkastuksessa. Siihen, etten tarvi enää silmälaseja, olen jo kai tottunut. Tottunut, vaikka viimeiset 30 vuotta olen lasit aamulla päähäni laittanut heti heräämisen jälkeen ja pois ottanut vasta nukkumaan mennessäni. Ja mitä näin ilman niitä: suttuisia hahmoja ja värejä. Ja mitä näin lasit päässä: vähemmän suttuisia asioita, mutten tarkkoja (sillä laseilla ei pystynyt enää tarkaksi näköäni korjaamaan).
Leikkaus pelotti minua ihan vietävästi. Olen panikoija ja pelkään kaikkea. Se, että uskalsin mennä leikkaukseen ja annoin sen vieläpä tapahtua, on aplodien arvoinen asia. Ajatekaa minä, arkajalka, paniikki iskee -tyyppi, tein sen!
 Alunperin leikkaava lääkäri lupasi minulle näköä, jonka avuksi tarvitsisin luultavasti jotkin lasit pienillä voimakkuuksilla, mutta toisin kävi. Lääkärikin oli eilen hämmentynyt näkökyvystäni. En siis tarvi enää ollenkaan laseja!

Vielä näköni on hieman sumuinen (mutta terävä) enkä näe lukea pientä tekstiä ilman lukulaseja, mutta parin kuukauden sisällä nuokin ongelmat pitäisi hellittää. Tippoja joudun laittamaan silmiin jatkuvalla syötöllä, mutta sekin on ohimenevää.

Teitä ilahduttaakseni ajattelin laittaa kuvan minusta leikkauspäivän iltana. 


Kommentit

  1. Onnittelut! Hieno juttu!! Olit todella rohkea! :)

    Voin kuvitella miten ihanaa on olla ilman silmälaseja! Itselläni ollut lasit 37 vuotta ja ovat varmaan loppuikäni!

    Hyvää viikonloppua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo leikkaustekniikat kehittyy kyllä huimasti koko ajan, koska muistan tutkineeni joitakin vuosia sitten vastaavia leikkauksia eikä silloin tuntunut olevan mahdollista saada -12:sta ns. täydelliseen näköön.

      Hyvät viikonloput sinnekin :D

      Poista
  2. Onneksi olkoon, sun tapauksessa on varmaan ihana päästä niistä laseista! Mä olen sinua yli 20 vuotta vanhempi ja olin 2 vuotta sitten silmäleikkauksessa alkavan kaihin takia. Leikkaukset tehtiin molempiin silmiin 2 kuukauden välein ja pelkäsin ensimmäistä leikkausta, mutta en enää toista. Olen käyttänyt laseja 20 vuotta (lukulaseja 30 vuotta) ja nyt pääsin niistä eroon sen verran, että tarvitsen vain työlasit.

    VastaaPoista

Lähetä kommentti